BLOG MOTIVASI DR TUAH ISKANDAR

BLOG DR TUAH ISKANDAR
orait. this is dr tuah's blog: eTuah . my reccomendation to those looking for creative, juicy motivations in various aspect of self-development. aku terpengaruh dgn dakyah dak housemate aku, yakni seorang cikgu yg rajin membaca majalah2 dewan bahasa. akak nilah yg rekemen aku baca blog dr tuah, memandangkan aku pun dah sememangnya surf addict.

PENULIS YANG PROLIFIK
dr hm tuah iskandar al-haj, adlh leading motivator di mesia yg ahli dlm bdg psikologi dan perwatakan manusia. beliau berceramah pasal kpimpinan, personaliti, team building, pendidikan dsb. selain itu, beliau jg seorg penulis prolifik yg menulis utk 18 buah mjlh dan tlh menerbitkan 50 buah novel. antara hit beliau adlh stefa isle, hatimu utk siapa, inikah cinta, enrique mengundang jauh & aku di hatimu. dr tuah jg tlh dnobatkan sbg the most outstanding people of 20th century olh international biographical centre, 1999.

blog dr tuah sgt mengujakan minda, feeds the needs. beliau menulis artikel2 ttg motivasi utk pembangunan diri, dari sudut pandangan aku, berkonsepkan utk menghapuskan pemikiran jumud 'saya xcukup bagus macam org lain'. dr tuah mengajar pembaca berfikir cara betul, dan berfikir cara sihat. sesuai bangat utk manusia yg serba silap dan merasa diari hidupnya mmg telah d tulis gagal setiap mukasurat.

BERSAHAJA & JUJUR
that's not all. dr tuah menterjemahkan pemikiran insan berjaya dlm penulisannya. dgn menulis scr santai, jujur dan bersahaja, dr tuah enterprete minda cemerlang dgn kisah2 teladan, kiasan dan pernyataan yg lebih terus terang sesuai bg semua peringkat umur. bdk2 sekolah, cikgu2, makcik pakcik, siswa siswi dan bagi sesiapa sj yg menyukai motivasi.

dr tuah jg menulis ceramah2 bersiri ttg merawat cinta remaja & meyingkap rahsia lelaki (jeng, jeng, jeng..). yg ini teman2 harus mendaftar jd ahli dulu, baru blh dpt kemudahan e-ceramah ini. yg free kat sini just e-artikel.

MENARIK DI BLOG eTUAH
lain2 bhn interaktif selain e-artikel dan e-ceramah, adlh e-book (jualan buku2 dr tuah), e-kaunseling (khidmat kaunseling scr sms dan online), e-video (tajuk: kendali iri hati), e-teman (cari2 jodoh..teman2 online), e-mobile (tajul muluk etc )dan e-news (pembabitan dr tuah d media penyiaran).

YANG SAYA SUKA
ini ada sesuatu yg menarik. saya mmg sgt cenderung dgn ilmu astrologi, numerologi dan tilikan nasib ni. skdr menyelami potensi diri sendiri dan sbg satu motivasi! saya tertarik dgn rahsia di sebalik tarikh lahir melalui khidmat sms tuah rahsia, casnya rm1. saya taip TUAH RAHSIA dan taip tarikh lahir seperti ini:

TUAH RAHSIA xx.xx.1983

dan hantarkan ke 33221. kemudian, saya dapat reply ini:

xx.xx.1983 anda seorg yg UNGGUL.
selalunya memiliki IDEA BARU.
anda JUJUR dan boleh MEMIMPIN.
bagaimanapun, elok jg mendengar pendpt org lain.

hehe. bagaimana?
saya sangat sukakannya sebagai satu penyuntik semangat. apa kata anda pula mencubanya sendiri.

orait. anda harus merasai sendiri baru dpt mengerti faedah blog dr tuah.
cheerio!

2 comments:

Dik Mal said...

ouh..dik mal nk try yg sms tu la...hikhik

btw sy mmg suke Dr Tuah..tk berkesemptan nk buke blog die..insyaALLAH from todays onwards, akan tgok...

sy cuma ada satu buku beliau.. : Jangan TIdak Tidak. Tapi tk habis bc lg..uwaa

Azmiesa said...

salam...sy juga peminat dr tuah. buku die pernah sy baca Membina Imaginasi Cemerlang, Membina Jatidiri Gemilang, Membina Peribadi Terbilang dan byk lg. Bukunya penuh motivasi dan nasihat berguna. laman blog die www.etuah.com dan www.drtuah.com. Ada buku terbaru di laman drtuah.com